Calendar for professionals

Search the Calendar for professionals for professional development workshops, training, conferences and meetings.

Subscribe to receive email when new events are added. You can unsubscribe any time with one click.
Sign up now.

Didn't find what you were looking for? Refine your search and try again.

« April 2019 »
Saturday April 6 10:00 AM - 3:30 PM Groupe d'étude Penser, sentir, agir : Valoriser l'enfant durant la moyenne enfance - Favoriser la résilience et la santé mentale des enfants

Le document Penser, sentir, agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance est un guide d’apprentissage professionnel qui présente des stratégies utiles pour offrir des expériences enrichissantes et constituer des environnements stimulants qui contribuent à l’apprentissage et à l’épanouissement de l’enfant. Bien que le sommaire mette l’accent sur des stratégies centrées sur l’enfant, il est aussi important de prendre en considération l’influence des facteurs extérieurs.

Par le biais d’une variété d’activités interactives, de lectures, de réflexions et de dialogues, les participants du groupe d’étude Penser, Sentir, Agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance approfondiront leur compréhension face aux programmes avant et après l’école. 

Où: Bibliothèque - Centre ville 74 rue Mackenzie, Sudbury

Quand: le 6 avril 2019 de 10h à 15h30

Veuillez cliquer ici pour l'affiche.

Veuillez cliquer ici pour vous inscrire sur LMS sous pédagogie et programmation (Pedagogy and Programming). 

Location: Bibliothèque Centre ville 74 rue Mackenzie
Contact: childrenservices@greatersudbury.ca

Read More

Tuesday April 9 6:15 PM - 8:45 PM Groupe d'étude Penser, sentir, agir : Valoriser l'enfant durant la moyenne enfance - Milieux favorables à l'engagement et à l'expression

Le document Penser, sentir, agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance est un guide d’apprentissage professionnel qui présente des stratégies utiles pour offrir des expériences enrichissantes et constituer des environnements stimulants qui contribuent à l’apprentissage et à l’épanouissement de l’enfant. Bien que le sommaire mette l’accent sur des stratégies centrées sur l’enfant, il est aussi important de prendre en considération l’influence des facteurs extérieurs.

Par le biais d’une variété d’activités interactives, de lectures, de réflexions et de dialogues, les participants du groupe d’étude Penser, Sentir, Agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance approfondiront leur compréhension face aux programmes avant et après l’école.

: Collège Boréal, Salle M3360

Quand: le 9 avril 2019 de 18h15 à 20h45

Veuillez cliquer ici pour l'affiche.

Veuillez cliquer ici pour vous inscrire sur LMS sous pédagogie et programmation (Pedagogy and Programming). 

Location: Collège Boréal - Salle M3360
Contact: childrenservices@greatersudbury.ca

Read More

Wednesday April 10 7:00 PM - 9:00 PM Companions for Pedagogy - Date Change

Cambrian College is pleased to offer a book study entitled Companions for Pedagogy. This book study will look to establish a consistent knowledge base for two Ministry documents and explore how the documents work together to support best practice and sound pedagogy.

Location: Cambrian College in room 4202
Contact: jennifer.bailey@cambriancollege.ca

Read More

Thursday April 11 9:30 AM - 12:00 PM Planning Network for Sudbury Families
Location: Provincial C&D
Contact: laura.urso@greatersudbury.ca

Read More

  6:30 PM - 8:30 PM Connect and Reflect with Infant and Toddler Educators - Invitations to Play and Learn
How can we invent new possibilities for exploration using familiar materials? Why are Infants and toddlers drawn to those collections of interesting and carefully combined materials we set up? Are they Invitations to play or to learn ? If you are an infant or toddler educator and have been wondering about "Invitations" then join us as we reflect with each other on these questions. Resources and ideas for "Invitations" will also be shared.
 

Please click here to register on LMS under Professionalism. Click here for the poster

 

Location: Jubilee Heritage Daycare - McCloud Public School site, 23 Walford Road, Sudbury, ON
Contact: jane.tousignant@greatersudbury.ca

Read More

Tuesday April 16 6:15 PM - 8:45 PM Groupe d'étude Penser, sentir, agir : Valoriser l'enfant durant la moyenne enfance - La pédagogie à l'heure du changement climatique: Combler l'écart entre la nature et la culture

Le document Penser, sentir, agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance est un guide d’apprentissage professionnel qui présente des stratégies utiles pour offrir des expériences enrichissantes et constituer des environnements stimulants qui contribuent à l’apprentissage et à l’épanouissement de l’enfant. Bien que le sommaire mette l’accent sur des stratégies centrées sur l’enfant, il est aussi important de prendre en considération l’influence des facteurs extérieurs.

Par le biais d’une variété d’activités interactives, de lectures, de réflexions et de dialogues, les participants du groupe d’étude Penser, Sentir, Agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance approfondiront leur compréhension face aux programmes avant et après l’école.

: Collège Boréal, Salle M3360

Quand: le 16 avril 2019 de 18h15 à 20h45

Veuillez cliquer ici pour l'affiche.

Veuillez cliquer ici pour vous inscrire sur LMS sous pédagogie et programmation (Pedagogy and Programming). 

Location: Collège Boréal - Salle M3360
Contact: childrenservices@greatersudbury.ca

Read More

Wednesday April 17 7:00 PM - 9:00 PM Companions for Pedagogy - Date Change

Cambrian College is pleased to offer a book study entitled Companions for Pedagogy. This book study will look to establish a consistent knowledge base for two Ministry documents and explore how the documents work together to support best practice and sound pedagogy.

Location: Cambrian College in room 4202
Contact: jennifer.bailey@cambriancollege.ca

Read More

Wednesday April 24 5:30 PM - 8:30 PM Autism Ontario Sudbury & District Chapter Gala Fundraiser

Please click here for poster.

Location: Caruso Club - Upper Hall
Contact: Deana Ferguson - (705) 698-8122

Read More

  7:00 PM - 9:00 PM Companions for Pedagogy - Date Change

Cambrian College is pleased to offer a book study entitled Companions for Pedagogy. This book study will look to establish a consistent knowledge base for two Ministry documents and explore how the documents work together to support best practice and sound pedagogy.

Location: Cambrian College in room 4202
Contact: jennifer.bailey@cambriancollege.ca

Read More

Thursday April 25 9:00 AM - 12:00 PM Leadership Series - Cohort 5 - Session 6

Leadership Development Series – Living In Our Leadership 2018-2019

CCR's training is designed with a strength-based approach geared to influencing the development of leader's potential to improve results in the performance of their teams and leverage the way their organizations recruits, engages, develops and coaches their people. The material and tools used in their training aligns to evidence informed practice in the field of Organizational Development and is delivered by Facilitators with extensive experience and education in Leadership Development and Theory, and over 20 years' experience working in the Early Learning Sector. 

The training sessions include both conceptual frameworks related to the topic(s) for each session as well as opportunity for individual reflection and group activities that promote transfer of learning. Each participant completes the training with a strong understanding how they can individually maximize their own success as a leader and support the overall resiliency of the organization. 

*Preregistration required

Location: CCR, 662 Falconbridge Road Sudbury
Contact: Miranda Mackie (705) 525-0055

Read More

Saturday April 27 10:00 AM - 3:30 PM Groupe d'étude Penser, sentir, agir : Valoriser l'enfant durant la moyenne enfance - La force des relations positives

Le document Penser, sentir, agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance est un guide d’apprentissage professionnel qui présente des stratégies utiles pour offrir des expériences enrichissantes et constituer des environnements stimulants qui contribuent à l’apprentissage et à l’épanouissement de l’enfant. Bien que le sommaire mette l’accent sur des stratégies centrées sur l’enfant, il est aussi important de prendre en considération l’influence des facteurs extérieurs.

Par le biais d’une variété d’activités interactives, de lectures, de réflexions et de dialogues, les participants du groupe d’étude Penser, Sentir, Agir : Valoriser l’enfant durant la moyenne enfance approfondiront leur compréhension face aux programmes avant et après l’école.

: Collège Boréal, Salle 3621

Quand: le 27 avril 2019 de 10h00 à 15h30

Veuillez cliquer ici pour l'affiche.

Veuillez cliquer ici pour vous inscrire sur LMS sous pédagogie et programmation (Pedagogy and Programming). 

Location: Collège Boréal - Salle 3621
Contact: childrenservices@greatersudbury.ca

Read More